چگونه استعدادهای برتر را در سال 2022 جذب کنیم؟
۱۴۰۱/۰۱/۲۸ تاریخ انتشار

جریان چیست؟ در مورد بسیاری از کارمندان اداری، این تغییرات تاریخی در زندگی و شیوه کار آن‌ها، اساساً هرم ۵ سطحی سلسله مراتب نیازهای مزلو را هم‌سطح کرده است. هرم مزلو ۵ سطح از نیازهای انسانی را نشان می‌دهد که به فرد اجازه می‌دهد احساس رضایت درونی پیدا کند. در این هرم، انسان‌ها نیازهای خود را یکی پس از دیگری برطرف می‌کنند تا به هدف اصلی خود یعنی خودشکوفایی دست پیدا کنند.

 


در گذشته، امنیت شغلی، حقوق و دستمزد مناسب یا حداقل یک فرصت عینی و محسوس، بهای ورود افرادی بود که وارد سازمان می‌شدند. اکنون تعداد زیادی از کارمندان نه‌تنها می‌خواهند در کنار تعهد به کارشان به آن علاقه‌مند هم باشند، بلکه می‌خواهند کارفرمایشان نیز به چیزهایی که آن‌ها باور دارند و برایشان ارزش قائلند، علاقه نشان می‌دهند.
کارمندان می‌خواهند:

  • احساس ارزشمند بودن داشته باشند.
  • در میان همکاران دلسوز و قابل اعتماد خود، احساس تعلق کنند.
  • پتانسیل رشد را در خودشان ببینید.
  • انعطاف‌پذیری لازم برای ادغام کار با زندگی شخصی خود را داشته باشند.

پس چرا با وجود تغییرات صورت گرفته از سال 2019 تاکنون، هنوز هم شاهد ارزش پیشنهادی کارمندان (EVP) در بازارکار هستیم؟
ارزش پیشنهادی کارمند یا EVP معمولاً به‌عنوان مجموعه‌ای از مزایای پولی و غیرپولی تعریف می‌شود که یک سازمان در ازای مهارت‌ها، توانایی‌ها و تجربیاتی که کارمندان دارند و کمک‌هایی که به سازمان ارائه می‌دهند، در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.
با توجه به این موضوع که بسیاری از کارفرمایان از ماجرای «استعفای بزرگ» در ایالات متحده جان سالم به در برده‌اند، پس لازم است که از صفر شروع کنند و یک EVP قوی تهیه کرده و به‌طور کامل به وعده‌هایشان به کارمندان عمل کنند. با تقویت چنین فرهنگی در شرکت، هر کسی می‌تواند تمام استعدادش را به‌کار بگیرد، احساس ارزشمند بودن داشته باشند و کارهای بزرگ انجام دهند.
هر سازمانی باید استراتژی مدیریت استعداد خود را به‌روز کند؛ این کار با ارزش پیشنهادی کارمند، به‌عنوان سنگ بنای جذب و حفظ استعدادهای برتر، آغاز می‌شود.

 


به‌واسطه تجربه‌هایی که برای ایجاد و اجرای EVP‌ها وجود دارد، می‌توان به پنج حقیقت اشاره کرد که برای موفقیت EVP هر سازمانی لازمند:

  • EVP شما باید به‌طور کلی با هدف شما مرتبط باشد. افراد بیش از پیش به‌دنبال پیوستن به سازمان‌هایی هستند که اهداف‌ بزرگ‌تری فراتر از سودآوری دارند. اطمینان حاصل کنید که EVP شما این هدف را به‌وضوح بیان می‌کند و نشان می‌دهد که دستیابی به این هدف و همچنین منافع بیشتر، با وجود تجربه کارمندان و نقشی که آن‌ها در یاری رساندن به سازمان شما دارند، تحقق‌پذیر است.
  • شما باید فرهنگ تعلق، انعطاف‌پذیری و رشد را پرورش دهید. سازمان شما چگونه این ارتباط و مشارکت را تسهیل می‌کند؟ چگونه به افراد در یادگیری و رشد کمک می‌کند؟ چگونه نیازهای منحصربه‌فرد همه را برآورده می‌کند؟ این‌ها سوالاتی هستند که افراد هنگام جست‌وجوی شغل و همچنین در سازمانی که در آن مشغول به کارند، مطرح می‌کنند.
  • ابتدا باید در افراد انگیزه ایجاد کرد. مشارکت دادن کارمندان در فرآیند تولید بسیار حائز اهمیت است چون به شما اطمینان می‌دهد که EVP شما هم واقعی و هم آرمانی است. قدرتمندترین راه برای احیای EVP این است که به کارمندان خود فرصت دهید تا به دنیا بگویند که شما چگونه سازمانی هستید.
  • EVP شما در اصل باید متعلق به شما و متعلق به بشر باشد. در حقیقت شما با تأکید روی این موضوع که برای چه چیزهایی ارزش قائلید، EVP را متعلق به خودتان می‌کنید. بسیار مهم است که مسائل اجتماعی، تنوع، مشارکت و پایداری را به EVP خود پیوند دهید. این همان چیزی است که کارمندان و داوطلبان فعلی کار در سازمان شما به‌دنبال آن هستند، بنابراین مطمئن شوید که آن‌ها به‌وضوح می‌بینند که شما چه شخصیتی دارید و چه هدفی را دنبال می‌کنید.
  • کلمات و اقدامات شما باید با تجربه کارمندان مطابقت داشته باشد. میان مسیری که قرار است طی کنید ( اهدافتان) و اقداماتی که برای رسیدن به آن انجام می‌دهید، تعادل برقرار کنید. هر آن‌چه شما به دنیا می‌گویید بی‌معنا خواهد بود، اگر محیط داخلی و اقدامات شما از آن حمایت نکنند.
  • امروزه و در سال‌های پیش‌رو، احیای EVP، اولین قدم برای پیروزی در جنگ بر سر استعدادها است. اما این تنها قدم نیست. تغییرات در دنیای کار، با تأثیرات گسترده بر تمام جنبه‌های زندگی کارمندان و حتا مدل‌های کسب‌وکار آینده، همچنان ادامه خواهند یافت. به‌یاد داشته باشید، احیای EVP، یک رویکرد جامع و همه‌منظوره نیست. این نیازها برای هر سازمان و نیروی‌ کار آن متفاوت است، بنابراین هنگام به‌روزرسانی استراتژی‌های مدیریت استعداد خود، این مورد را در نظر بگیرید.

به این مطلب چند ستاره می‌دهید؟(امتیاز: 4 - رای: 3)

ثبت نظر تعداد نظرات: 0 تعداد نظرات: 0
usersvg